۳۱خرداد۹۹

 

دلتنگم و با هیچکسم میل سخن نیست

کس در همه آفاق 

به دلتنگی من نیست .

Dr.Danesh .. ۰ نظر ۰ لایک

آرامِ دل

| به نام خدایی که تو را آفرید |

تمام شب های بهاری که تو نبودی ، وقتی زیر سقف آسمون قدم میزدم و ستاره ها رو تماشا می کردم و به صدای شب و طنین صدای قورباغه ها که از دوردست ها به گوش می رسید ، گوش می کردم و آن هوای رمزآلودِ بهاری بی تابم می کرد و مدام از خدا می پرسیدم که تو کجای این دنیایی و کِی با من همراه میشی ، هرگز امشب رو تصور نمی کردم. که باز هم تو یه شب بهاری زیر آسمون پرستاره بایستم و باز هم صدای قورباغه ها و این هوای رمزالود بی تابم کند و از لا به لای شاخ و برگ درختان تو را تماشا کنم در حالی که اصلا حواست به من نیست و با قلب مهربانت که به مهربانی آن هرگز ندیده ام به مامان و بابا کمک می کنی و من با تمام وجودم بهت افتخار می کنم و از خدا ممنونم .

[+]

جهانت به کام و فلک یار باد

جهان آفرینت نگهدار باد

بلند اخترت عالم افروخته

زوال اختر دشمنت سوخته

غم از گردش روزگارت مباد

وز اندیشه بر دل غبارت مباد

که بر خاطر پادشاهان غمی

پریشان کند خاطر عالمی

دل و کشورت جمع و معمور باد

ز ملکت پراکندگی دور باد

تنت باد پیوسته چون دین، درست

بداندیش را دل چو تدبیر، سست

درونت به تأیید حق شاد باد

دل و دین و اقلیمت آباد باد

جهان آفرین بر تو رحمت کناد

دگر هرچه گویم فسانه‌ست و باد

Dr.Danesh .. ۰ نظر ۰ لایک

چالش پرِ قو

واقعا با خودم چه فکر کرده بودم که همه چیز را رها کرده بودم ؟ چرا باید به خودم اجازه بدهم که یک زنِ نازنازی بشوم که فکر کنم همه ی دنیا باید با من مهربان باشد؟ چرا باید فکر کنم زندگی قرار است آسان و با لذت بگذرد ؟

چرا باید اجازه بدهم که از آن نفیسه ای که ساخته بودم و دوستش داشتم فاصله بگیرم ؟ این فاصله ، اکنون، به منزله شکست است .

[+] بعد از ازدواج آدم با چالش مهر و محبت روبرو میشه. و این چالش کاملا با چالش های دیگر فرق دارد.چالشی نرم و سفید است مثل پرِ قو! شما را در برمیگیرد. به شما می گوید شما ملکه ای هستید که مردی با تمام وجودش مراقب شماست.هرلحظه ، هرجا ! این بسیار احساس خوبیست.. چه چالشی بهتر از این ؟ اما این خطرناک ترین و سخت ترین چالش دنیاست.

چون باید همه ی آن پر قو ها را رها کنید و بیایید دقیقا وسط ریگ و شن و سنگ و خار !! چون شما واقعا ملکه ای نیستید که مردی تمام عمرش را مراقب شما باشد . شما انسانی هستید که در سختی آفریده شده اید . شما انسانی هستید که باری را که آسمان از پذیرفتنش سر باز زد و کوه آنرا نپذیرفت، پذیرفتید !! شما چه زن و چه مرد ، چه متاهل و چه مجرد ، همان انسان جهولید! که اگر بار را زمین بگذارید باخته اید ! هم چون رودی که چون باز ایستد، می میرد.

[+] و مسئله دیگر؛ هیچ انسانی نباید برای هیچ انسان دیگری زندگی کند. هیچ زنی نباید بخاطر هیچ مردی رنگ موهایش را طوری کند که خودش نمی خواهد . هیچ زنی نباید بخاطر مردی چاق یا لاغر بشود . 

هیچ زنی لزوما نباید زیبا باشد . لزوما نباید همیشه خوشحال باشد . لازم نیست اصلا جورِ خاصی باشد! خودش باشد همین. 

 

Dr.Danesh .. ۰ نظر ۰ لایک
آخرین مطالب
خالی
آمدنم بهر چه بود ؟
ایران
برادر
زندگی
دروغ
از دیروز، برای فردا1-2
از دیروز، برای فردا 1
تو آمدی ز دورها و دورها . . .
الف
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان